Press "Enter" to skip to content

Kan din hostingleverandør dette?

Når din hostingleverandør brager ned for 3 gang inden for 2 måneder og du ikke kan komme igennem på telefonen fordi de også selv hoster deres egen PBX – hvad gør du så? … spørger dem på SMS/Twitter/Facebook/Linkedin? Eller bruger du din tid på at finde en hostingleverandør der ikke lyver om driftsstatus og giver dig direkte indsigt i din serverinfrastruktur via. overvågningen?… valget er dit.

Screenshot fra AWS status App

hosting driftstatus

Kunderne flygter allerede til AWS der levere varen og de gør det ikke pga. 1:1 pris på at konvertere infrastrukturen til en AWS/Azure/Serverless/Hybrid løsning, for det er på ingen måde billigt, hvis man skal betale AWS samtidigt med man enten skal betale for en eksisterende hostingkontrakt, eller en advokat til at komme ud af de sidste 2 år af en død kontrakt.

Den nederste halvdel af den danske hostingbranche er med hastige skridt på vej ud af en grusvej i modsat retning af kunderne, samtidigt med den stigmatisere resten af branchen, der enten kæmper i det kortvarige vakum der findes mellem traditionel hosting og serverless hosting, eller lever af nicheløsninger der ikke kan skaleres til en størrelse der sikre overlevelse på sigt.

Helt ærligt, det er alt andet end ambitiøst.

Mvh.
Kristoffer Wolfgang Hansen

Be First to Comment

Skriv et svar